[Terkini] Ustazah Masrurah mninggal dalam sujud, ” Disangka sedang solat duha ” (5Gmbr)

Kepala Batas : Sorang Ustazah dan juga ibu kepada 3 cahayamata disahkan men1nggal dunia semalam semasa sedang menjalani rawatan C19 di Hospital Kepala Batas.

Ustazah Masrurah Mohamad yang merupakan tenaga pengajar SK Kepala Batas, SPU telah disahkan men1nggal dunia kira kira pukul 10 pagi akibat C19.

Di Khabarkan juga suaminya Suhardi Sharif masih di 1CU Penang juga akibat pandemik ini, Ustazah meninggalkan 3 anak anak yang masih kecil dan masih sekolah , betapa berat ujian buat merea diduga begini kehilangan ibu tersayang dan ayah yang sedang bertarung nyawa di1CU Ya Allah.

Rata rata amat terkejut apa yang menimpa Ustazah Masrurah dia men1nggal dalam keadaan sujud disangka jururawat arwah sedang menunaikan solat duha kira kira jam 10 pagi.

Apa yang berlaku mengundang pilu pada keluarga dan insan insan yang mengenali arw4h Ustazah termasuk ucapan dari Menteri Belia dan Sukan Datuk Reezal Merican Naina Merican yang menulis melalui laman facebooknya.

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
Salam takziah saya ucapkan kepada keluarga Allahyarhamah Masrurah Mohamad (Guru SK Kepala Batas) yang men1nggal dunia akibat C19 hari ini.

Allahyarhamah meninggalkan suami serta 3 anak yang masih kecil. Suami beliau masih berada di hospital akibat C19 juga.

Arwah Ustazah Masrurah lebih mesra dengan panggilan Kak long dikalangan keluarga seorang insan yang sangat disenangi ramai berasal dari Kelantan.

Pada 13.8.21 Telah kembali kerahmatullah,anak saudara yg dikasihi Masrurah Mohamad (Kak Long)Meninggalkan 3 orang cahaya mata.

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya, Didoakan agar rohnya ditempatkan dikalangan orang beriman, Kami akan merindui Kak Long, Damailah disana In sha Allah ,Allah akan permudahkan urusan anak-anak KakLong. AL Fatihah (dibaca)- K Ning Mohd.

Hari ini hari jumaat yang mulia, mendapat perkhabaran duka, sahabat baik kita semasa di Maahad Amir iaitu Masrurah Mohamad di kenali sebagai Kaklong, telah pun terlebih dahulu meninggalkan kita akibat jangkitan C19.

Meninggalkan 3 orang anak yang masih kecil. Semoga mendapat husnul khatimah,Ya Allah Kami sahabat bersaksi Hamba-Mu ini seorang yang amat baik, Tidak pernah menyakiti sahabat-sahabatnya. Tutur katanya lemah lembut, sentiasa ceria dan tenang dalam apa jua situasi.Ampunkan dia. Ya Allah. -Aizan Yahya.

Sama sama kita doakan dipermudah urusan Allahyarhamah dan didoakan juga agar suami nya kembali sembuh kesihan anak anak menanti. Al fatihah.