[Terkini] Tunggu sayang disyurga, ” Jenzah anggota JPJ selamat dikebumikn ” (5Gmbr)

Gombak : Apa yang berlaku sungguh memilukan sungguh tak disangka ajal Azizi kita sedang bertugas mengalas amanah yang diberikan buatnya.

Dia meninggalkan isteri tersayang dan keluarga pergi buat selamanya dijemput ilahi moga semua mereka insan yang dia sayang tabah.

Jen4zahnya selamat dikebumikan petang tadi diuruskan oleh Pihak JPJ dan keluarga arw4h selepas segala urusan bed4h siasat di Hospital Selayang selesai.

Sebak luahan rakan baik arw4h, Kami sepatutnya bersarapan bersama-sama selepas arwah selesai bertugas di Plaza Tol Gombak, tetapi arw4h tidak dapat dihubungi dan tak sangka menerima berita mengejutkan kematiannya,kata Adi Asyraf Mohd Yusof, 29.

Dia adalah kenalan rapat kepada anggota Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Muhammad ‘Azizi Azizan, 29, yang m4ut dalam kemalangan ketika mengejar pesalah trafik di Kilometer 13 Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) menghala ke Plaza Tol Gombak di sini, hari ini.

Adi Asyraf berkata, semalam dia bersama arw4h dan rakan yang lain menghabiskan masa bersama di sebuah restoran.

Arw4h ada beritahu dia kena pulang cepat kerana perlu masuk kerja pada 6.30 pagi, kami berjanji untuk bersarapan bersama selepas selesai tugas arw4h.

Tapi pada 10 pagi arwah gagal dihubungi sebelum kami diberitahu dia men1nggal dunia akibat kem4langan jalan raya,” katanya ketika ditemui di Hospital Selayang di sini, hari ini.

Menurutnya, arwah sudah berkahwin sejak empat tahun lalu dan jarang bercerita mengenai rumah tangganya.

Kami memang selalu lepak bersama, selalu bermain futsal, namun saya tidak sangka pertemuan malam tadi adalah pertemuan terakhir saya dan arw4h.

Memang sangat terkejut, arw4h memang sangat komited dalam kerjayanya,katanya.

Muhammad ‘Azizi disahkan men1nggal dunia di tempat kejadian akibat keceder4an yang dialaminya.

Dia dikatakan cuba mengejar sebuah motosikal dinaiki seorang lelaki yang bertindak melarikan diri dari sekatan jalan raya di Plaza Tol Gombak dengan menunggang secara melawan arus di laluan itu.

Difahamkan sejurus tiba di lokasi kejadian motosikal yang ditunggang Muhammad ‘Azizi hilang kawalan dan terbabas di laluan berkenaan sebelum dil4nggar sebuah kereta, sekitar 9.30 pagi.Al fatihah.