[Terkini] Trgis prgi mu Aishah, ” Bomba ambil masa 4 jam utk keluarkan mu ” (5Gmbr)

Ipoh : Perjalanan seorang wanita memandu kereta jenis Proton Persona berakhir dengan tr4gedi apabila dia terlibat kem4langan hari ini.

BH melaporkan Seorang wanita m4ut selepas kenderaan yang dipandu remuk dirempvh lori muatan makanan ayam yang dipercayai terbabas di Jalan Jelapang di sini pagi ini.

Noor Aishah Mohd Tahir, 26, yang cedera p4rah pada bahagian kepala disahkan maut oleh pegawai kesihatan di lokasi kejadian.

Ketua Zon 1 Bomba dan Penyelamat Jelapang, Nor Rasidamayati Abd Rasid, berkata berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 10.28 pagi memaklumkan berhubung kejadian sebelum anggota bergegas ke lokasi kejadian.

Setibanya di lokasi kejadian terdapat satu kereta yang berada di bawah lori dan terdapat seorang m4ngsa wanita di dalam kenderaan terbabit.

Tindakan awal yang diambil adalah membersihkan tumpahan minyak yang berada di kawasan ini dan memotong punca elektrik yang berada di kawasan ini bagi memastikan operasi berjalan dengan selamat.

Anggota menjalankan operasi mengeluarkan m4ngsa yang kemudiannya disahkan sudah men1nggal dun1a oleh pihak petugas kesihatan, katanya ketika ditemui pemberita di lokasi kejadian di sini hari ini.

Menurutnya, bomba menghadapi sedikit kesukaran untuk mengeluarkan m4ngsa kerana lori yang membawa muatan makanan ayam itu menghempap kereta.

Bomba terpaksa menggunakan kren untuk mengangkat lori berkenaan bagi mengeluarkan m4ngsa dari dalam keretanya yang remuk.

Operasi dengan kekuatan tujuh anggota mengambil masa selama empat jam setengah untuk melakukan operasi mengeluarkan m4ngsa dan operasi selesai sepenuhnya pada jam 2.08 petang,” katanya.

Menurutnya, difahamkan lori itu dari Lebuhraya Ipoh Lumut hendak keluar ke Meru, manakala kenderaan m4ngsa pula dari sungai Siput menghala ke Batu Gajah.

M4ngsa mengalami keceder4an teruk pada bahagian kep4la dan setakat ini punca kem4langan masih dalam siasatan polis.

Salam takziah buat keluarga Aishah akibat kecuaian orang lain Aishah menjadi mangsa. Al fatihah.