[Terkini] Trgedi keluar memancing,” Ya Allah Walid kami sudah khilangan mu ” (5Gmbr)

Kota Tinggi : M4yat dua pemancing yang dilaporkan hilang selepas menaiki bot dari Jeti Mados, Kampung Air Putih di sini pada malam Isnin lalu akhirnya ditemui awal pagi Rabu.

Salah seorang mangsa yang meninggal dunia adalah Ustaz Amiruddin Abdul Malik seorang insan yang amat dikenali dan sangat baik,Sebak luahan anaknya permergian walid tersayang selepas lebih 24jam hilang dilaut.

Semoga ayahanda kami Almarhum Amirrudin Bin Abdul Malik dimudahkan urusan pengebum1an & ditempatkan bersama orang soleh di akhirat sana.amin.

Ayahanda seorang ayah yang sangat baik & menjadi contoh tauladan buat kami sangat terkejut dengan ujian ini.

Mohon doa dari semua yang mengenali arwah, Kami memohon maaf atas salah silap arwah, Jika ada hutang & salah arwah yang perlu diselesaikan, boleh sampaikan kepada waris, Moga Allah menerima amal kita di dunia -Amiratul Hidayah Amirrudin.

Komander operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kota Tinggi, Penguasa Bomba Al Hasra Mohamed berkata, kedua-dua m4yat lelaki itu ditemui nelayan tempatan secara berasingan.

M4yat m4ngsa pertama, Ramdan Sulaiman, 50 ditemui lebih kurang lima kilometer dari lokasi bot m4ngsa pada jam 7.10 pagi manakala m4yat kedua, Amiruddin Abdul Malik, 53, ditemui jam 8.04 pagi pada jarak 200 meter dari lokasi bot m4ngsa,katanya dalam satu kenyataan di sini pada Rabu.

Sebelum ini, media melaporkan kedua-dua m4ngsa terbabit dipercayai hilang ketika memancing sejak malam Isnin selepas bot dinaiki mereka ditemui penduduk setempat 400 meter dari jeti dalam keadaan kosong.

Al Hasra berkata, operasi mencari mangsa dilakukan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) menggunakan teknik ‘surface searching’ dan turut dibantu Polis Marin dan tujuh anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Kejadian tersebut disedari seorang pekerja mengorek pasir berhampiran lokasi, Kedua-dua m4ngsa dipercayai lem4s apabila bot dinaiki mereka didapati kosong beberapa jam selepas itu. Al fatihah.