[Terkini ] Taali rafiaa pda sluar trakhir dpakai ,” Kmi mngerti btapa susaahnya jenzah ” (5Gmbr)

Bangi : Kisah pilu ini diceritakan oleh Mohd Zulhairi Zainol seorang krew Pertubuhan Amal Team Bangi.

Apa yang diceritakan amat menyentuh hati bila mana dia diberi berpeluang menguruskan jen4zah seorang lelaki yang berkerja sebagai pembantu kedai yang men1nggal dun1a akibat ser4ngan j4ntung.

Ini yang ditulis saudara Mohd Zulhairi Zainol dilaman facebooknya ” Tali rafia ini sudah cukup kami mengerti betapa susahnya jen4zah ini.

Arwah men1nggal kerana serangan j4ntung dan berkerja sebagai pembantu kedai sahaja,Kami berkesempatan membantu urus mandi & kafankan arw4h, segala apa yg kalian lihat semuanya adalah sumbangan kalian pada amalteam,kerana sumbangan kalian lah kita dpt membantu jen4zah ini seperti kain kafan dan lain2.

Akan dikebumik4n ditanah Perkubur4n Islam Puchong,terima kasih semua volunteer yg dtg untuk sama2 membantu.

Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan sebagai cobaan (yang sebenar-benarnya). Dan hanya kepada Kamilah kamu dikembalikan. (QS. Surat Al Anbiya: 35).

Apa yang dikongsi saudara Mohd Zulhairi Zainol amat menyentuh hati begitulah kehidupan ada orang dikurniakan kesenangan dan ada orang di beri kesusahan sehingga akhir hanyatnya.

Semoga ini dapat memberi keinsafan buat semua bahawa tidak semua orang hidup senang kadang kadang sampai akhir hayatnya hidup dalam keadaan susah semoga roh arwah tenang disana. Al fatihah.