[Terkini] Maafkn kami ibuu, ” Mngadu pada ank sesakk nafaas sbelum mninggal ” (5Gmbr)

Kota Kinabalu : Kebimb4ngan seorang anak terhadap keadaan ibunya selepas panggilan telefonnya tidak berbalas berakhir tr4gedi apabila wanita itu ditemukan men1nggal dun1a di rumahnya di Taman Jaya Diri, di sini, hari ini.

Dalam kejadian jam 4.30 petang itu, Jumi4h Suradi, 65, yang tinggal seorang diri ditemukan men1nggal dun1a selepas bomba memecahkan pintu.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Lintas, Agustavia Joe Guasi berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 4.37 petang untuk menjalankan operasi memecah pintu masuk.

Katanya, sebaik dibuka, m4ngsa ditemukan tidak sedarkan diri sebelum disahkan meninggal dunia oleh pasukan paramedik Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Difahamkan, anak m4ngsa cuba menghubunginya sejak semalam tetapi gagal dan sebelum itu m4ngsa ada mengadu sakit dan sesak n4fas.

Anak m4ngsa minta pertolongan daripada jiran untuk melihat keadaan ibunya namun mendapati pintu terkunci serta tiada jawapan dari m4ngsa,katanya ketika dihubungi, hari ini.

Agustavia berkata, m4yat diserahkan kepada polis untuk tindakan selanjutnya.

Sementara itu, di kawasan perumahan sama, seorang lelaki berusia 80 tahun terpaksa dibantu dengan bantuan pern4fasan kecemasan (CPR).

Agustavia berkata, m4ngsa didapati tidak sedarkan diri namun pemeriksaan lanjut mendapati masih terdapat denyutan nadi.

Katanya, pihak KKM kemudiannya berusaha menyelamatkan mangsa sebelum dihantar ke Hospital Queen Elizabeth I (HQEI) untuk mendapatkan rawatan lanjut. Al fatihah.