[Terkini] Hanina rindu makk ” x kesmpaian nak jumpa bila dia mninggal kmlngan ” (6Gmbr)

Taiping : Hasrat seorang g4dis yang berkerja sebagai peng4wai Kawalan mutu di Klang untuk pulang ke Kampungnya di Taiping Perak disempurnakan oleh Mr Wan Cai Official.

Ini lah detik yang paling memilukan dia terlalu rindu ibu dan keluarga dikampung namun dihalang oleh Pandemik dan Plan Pemulihan Negara (PPN) yang tidak mengizinkan semua orang untuk merentas negeri.

Namun gadis ini pulang juga tapi sebagai jen4zah setelah terlibat dengan kem4langan semasa diperjalanan pulang dari kerja, sungguh memilukan apa yang berlaku.

Allahyarhamah Hanina Badrul Hisham,25, ada mengatakan rindu untuk pulang kerumah keluarganya di Perak.

Hasratnya itu dimaklumkan kepada tunang dan abang kandungnya seminggu yang lalu.

Dan malam ini anak kelima dari tujuh adik beradik ini benar² pulang,Pulangnya kepangkuan keluarga sebagai jen4zah.

Kepulangannya tidak kembali lagi, Dikatakan arw4h men1nggal dunia selepas terlibat dengan satu kem4langan jal4nraya.

Kejadian yang mer4gut ny4wanya itu berlaku sewaktu arw4h dalam perjalanan untuk pulang kerumah sewanya.

Ketika itu arw4h dalam perjalanan pulang dari tempat kerjanya,Motosikal yang ditunggang oleh arwah secara bersendirian telah melanggar sebuah lori 1 tan dari arah bertentangan yang membelok secara tiba² untuk memasuki satu simpang.

Akibat dari pelanggaran kuat yang berlaku, Arw4h telah mengalami cedera p4rah dan men1nggal dunia ditempat kejadian tidak lama kemudian.

Hasratnya arw4h yang berkerja disebuah kilang ini telah kami tunai, Jen4zah dihantar pulang kerumah keluarganya dikemunting hasil kerjasama UKVJ HQ dan rakan gabungan VJTI.

Sukerelawan VJTI melaksanakan tugasan dengan bersungguh, Mereka hanya bergerak pulang setelah jen4zah selamat dikebumikan di tanah perkuburan islam Masjid Jamek Kemunting Taiping Perak.

Semoga keluarga arw4h tabah yang maha esa lebih sayangkan arwah, hasratnya untuk mendirikan rumah tangga dengan pilihan hatinya tidak kesampaian. Al fatihah.