[Terkini] Belum Va ksin sbb bulan 2 C+ dan mengndung ,” Ini kali ke2 dia C+ ” (5Gmbr)

Kota Bharu : Arw4h Norf4izah Mohamad Nor jurur4wat Hospital Gua Musang yang men1nggal dunia ak1bat C19 masih belum menerima v4ksin.

Mengikut saudaranya yang dikenali dengan nama Nor Hazila, Norf4izah atau lebih mesra dengan panggilan Fiza telah disahkan positif C19 pada bulan 2 tahun ini, itu kali pertama dia disahkan v1rus yang mer4gut ny4wanya.

Disebabkan pernah dijangkiti C19 dia tak dibenarkan untuk mengambil V4ksin kurang kurang selepas 3 bulan baru boleh mengambil v4ksin.

Namun selepas itu dia disahkan hamil anak sulung setelah menunggu 10 tahun dan pengambilan v4ksin juga ditangguh sekurang kurangnya ke usia k4ndungan berusia 13 minggu.

Namun nasib tidak menyebelahinya dirinya dia disahkan sekali lagi positif C19 berj4ngkit dengan pesakit yang dirawatnya, ini lah penyebab dia pergi buat selamanya selepas terpaksa membuat pembedahan untuk usia kandungan 25 minggu.

HM melaporkan Seorang jurur4wat yang juga h4mil men1nggal dunia akib4t C19 di Hospital Sultan Ismail Petra dekat Kuala Krai, semalam, Norf4izah Mohamed Nor, 34, menghembuskan n4fas terakhir pada 3.02 pagi.

Difahamkan, wanita berkenaan yang menungggu kehadiran anak sulungnya sejak 10 tahun, sebelum itu terpaksa melahirkan zuriat itu secara pembed4han ketika kandungan berusia 26 minggu.

Wanita itu dijangkiti C19 kategori lima dipercayai daripada pes4kitnya, B4yi wanita itu kini ditempatkan di unit rawatan intensif neonatal (N1CU) untuk rawatan lanjut.

Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri Kelantan (JKNK) Datuk Dr Zaini Hussin mengesahkan jurur4wat itu men1nggal dunia akibat C19, semalam.

Beliau berkata, Allahyarham adalah jurur4wat di Hospital Gua Musang dan seorang petugas yang berdedikasi.

Jen4zah wanita itu dikebumikan di Kampung Lembaga, dekat Gua Musang, katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Semoga suami arw4h En Hairi tabah dengan dugaan yang amat berat menimpa dirinya yang maha esa lebih sayangkan bidadari syurganya seorang Frontliner yang berjuang untuk negara, pastinya syurga untuknya. Al fatihah.