[Terkini] Abg nak tidur ruang tamu bila balik nanti, ” x sangka jadi nyata ” (5Gmbr)

Kajang : Guruan seorang lelaki atau suami yang juga P0lis Bantuan Lebuhraya (Pro Lintas) dengan isterinya supaya menyediakan tempat tidurnya diruang rumahnya bila dia pulang kerja rupanya mempunyai maksud tersendiri.

Mohd Apandi Zainal Abidin,42, pergi berkerja seprti biasa pada hari tersebut tidak menujukan sebarang perubahan namun guruan agak pelik tak sangka apa yang diguraukan nya menjadi nyata yang dia akan pulang kerumah sebagai jen4zah dan berada diruang tamu rumahnya.

Ini yang di kongsi oleh Unit Pengurusan Jen4zah Mr Wan Cai Official mengundang pilu keluarga.

PESANAN TERAKHIR, Sedih pabila melihat isteri dan ibu arwah meratapi kehilangan insan tercinta, Dua 2 kali situasi sedih itu berlaku didepan rakan² yang bertugas.

Dua kali juga rakan² yang ada mengalirkan airmata, Kali pertama airmata itu jatuh sewaktu jenazah dibawa pulang kerumah keluarganya.

Si ibu gigih mencium wajah anak lelaki kesayangan walaupun berkerusi roda, Rakan² yang bertugas terpaksa mendekatkan jenazah mendekati si ibu bagi memudahkan si ibu mencium wajah anaknya itu.

Terdengar suara si ibu berkata kata kepada anaknya itu sambil menangis, “JUMPA IBU DISANA NANTI”, Perkataan yang keluar dari mulut si ibu itu menyebabkan ada diantara rakan² kami tidak dapat menahan sebak.

Ketika inilah mengalirnya air mata kami, Betapa sayangnya si ibu kepada arwah, Rasa kesedihannya tidak terkata, Kasihnya ibu membawa kesyurga.

Airmata kedua jatuh sewaktu rakan² pergi berjumpa dengan isteri arwah dirumah, Rakan² datang semula berjumpa dengan isteri arwah setelah urusan pengebumian jen4zah selesai.

Dengan satu niat, Niat untuk menyerahkan kembali duit sumbangan yang diberikan kepada kami, Si isteri mengalirkan airmata apabila diberitahu duit sumbangan yang kami terima dari rakan² sekerja arwah itu mahu disedekahkan kepadanya.

Waktu inilah airmata rakan² yang ada sekali lagi jatuh, Si isteri menerima duit sumbangan dalam keadaan menangis teresak esak..
Dimaklumkan rakan² tempat arwah berkerja telah membuat satu kutipan kilat sesama mereka.

Sumbangan tersebut diberikan kepada kami sebagai tandaberterima kasih kerana menguruskan jen4zah arw4h, Sudah ditetapkan didalam polisi UKVJ.

Tiada sumbangan yang boleh diambil dari pihak waris melibatkan pengurusan jenazah, Tidak kira duit untuk apa sekalipun yang diberi oleh waris.

Duit yang diberi tidak boleh diambil oleh mana² petugas kami, Jika waris masih berkeras untuk memberi, Duit itu mestilah diakad dan dikembalikan semula kepada warisnya.

Oleh itu duit sumbangan yang kami terima dari rakan² arw4h tadi telah kami serahkan kepada si isteri, Si isteri tidak dapat menahan rasa sebak dan terus mengalirkan airmata.

Dikesatnya airmata yang jatuh membasahi pipi berkali kali sambil berterima kasih, Semua rakan² yang ada ketika itu turut rasa terkesan melihat reaksi si isteri.

Betapa si isteri lebih memerlukan duit itu dari kami, Kami memahami liku2 kehidupan yang perlu si isteri harungi bersama dua anak² nya yang masih kecil.

Hidup tanpa kasih seorang suami bukan satu perkara yang mudah..
Membesarkan dua orang anak yang baru berusia 12 tahun dan 9 tahun juga bukanlah mudah.

Si isteri perlu mengambil alih menjadi ketua keluarga selepas kem4tian suaminya, Dialah ibu dan dialah ayah kepada dua orang anaknya.

Si isteri juga perlu berkerja untuk meneruskan kelangsungan hidupnya selepas ini, Terfikir bagaimana si isteri hendak melakukan semua perkara secara bersendirian?.

Pasti kehidupan yang perlu dilalui menyulitkan, Harapnya si isteri terus kuat demi anak² nya, Allahyarham Mohd Apandi Bin Zainal Abidin meninggal dunia selepas mengalami serangan j4ntung,
Kejadian ser4ngan j4ntung itu berlaku pada 25 haribulan yang lalu sekitar pukul 06.30 petang.

Ketika itu arwah dikatakan sedang berkerja sebagai polis bantuan peronda Pro Lintas bertempat dilebuhraya Kajang, Arw4h disahkan men1nggal dunia setelah dibawa ke Hospital Kajang.

Hasil dari bed4h si4sat yang dilakukan mendapati punca kematian arwah adalah disebabkan ser4ngan j4ntung, Kem4tian arw4h pasti membuatkan si isteri tidak boleh melupakan kata² terakhir dari suaminya itu.

Arw4h sempat berpesan kepada si isteri sewaktu hendak keluar pergi berkerja, Pesanan itu dibuat beberapa jam sebelum ajalnya menjemput tiba.

Arwah meminta si isteri menyediakan tempat tidurnya dibahagian ruang tamu rumah,Entah mengapa arwah memesan sebegitu kepada si isterinya,Arw4h memberitahu mahu berehat dan tidur terus diruang tamu apabila pulang dari berkerja.

Kata² mahu tidur terus sepertinya arwah sudah tahu akan pergi meninggalkan alam dunia, Pesanan terakhir dari arwah itu bertukar menjadi kisah duka buat si isteri.

Suaminya itu pulang kepangkuan tidak lagi bernyawa, Buat kalian yang sudah berumah tangga, Hargailah pasangan kita selagi mereka masih hidup, Sekurang² nya bila salah seorang sudah tiada nanti.

Ada juga kenangan terindah yang boleh dijadikan pelepas rasa rindu dihati. Al fatihah.

Salurkan sumbangan infaq anda bagi pembelian van jenazah UKVJ Pahang :-
Tiada ketetapan nilai untuk berinfaq dan ikut pada kemampuan anda.

8603746447 CIMB BANK PERTUBUHAN UKHUWAH KEBAJIKAN VAN JELATA SELANGOR Credit Mr Wan Cai Official.