Orang baik selalu pergi awal, insan sangat berdikari!

Sungai Dua : Orang baik selalu pergi awal, insan sangat berdikari! Seorang pemuda meninggal dunia apabila motosikal jenis Yamaha R25 yang ditunggangnya telah bergesel dengan sebuah bas ketika dalam perjalanan ke Cameron Highlands.

Mangsa Azrul Amzar seorang seorang insan yang amat dikenali dan disenangi rakan rakan meninggal dunia ditempat kejadian impak kemalangan tersebut.

Permergian Azrul mengudang pilu insan yang mengenali dirinya dan rakan perniagaan dirinya, mengikut Tuah Zainal permergian Azrul Amzar amat mengejutkan dirinya memandangkan mereka agak rapat.

orang-baik-selalu-pergi-awal-insan-sangat-berdikari

Tuah meluahkan kesedihannya dilama sosialnya ” Orang baik selalu pergi awal😭
Azrul Amzar doakan saya disana ya🤲 Saya kenal azrul dari sebelum dia nak join Green Matrix, Dia PM saya dan tanya soalan yg berkaitan nak tahu lebih tentang GM.

Saya explain then petang tu dia beritahu dah daftar join GM. Kemudian start dari tu dia selalu PM saya dan tanya macam-macam soalan sebab dia komited nak belajar dan improve dalam bisnes kereta sewa, walau terkadang saya terbalas lambat dia tetap tunggu saya reply😭 dia sangat sopan dan sangat beradab bila bertanya untuk belajar dengan saya.

Saya respect dengan Azrul, walau dia anak orang senang tapi dia still sangat berdikari dan berusaha untuk cari duit sendiri dan belajar berniaga sendiri. Kami selalu berbincang dan dia selalu akan bertanya kepada saya, tentang bisnes, bitcoin, saham dan pelaburan sebagainya. Maksudnya dia seorang anak muda yg mindanya sangat matang dan berfikiran jauh. Bayangkan seorang pelajar yg masih menuntut di universiti dah berfikiran begitu, sangat berbeza dari pelajar yg biasa lebih santai pada usia begitu.

orang-baik-selalu-pergi-awal-insan-sangat-berdikari

Namun walau dia anak orang senang, dia sendiri pun berduit sebab pandai berdikari berniaga sendiri, dia sangat humble dan menghormati orang lain, tak sombong, dan demi Allah!!! sepanjang saya kenal dia, dia adalah seorang yg sangat baik.

Saya masih ingat ada pelanggan yg sewa kereta kami di Kuala Perlis, kemudian pelanggan emergency kena balik, dan flight di Bayan Lepas Penang nak balik Portugal.

Amzar lah sosok tubuh yg bantu saya😭 Dia bantu saya pickupkan kereta di airport sebelum saya sempat sampai, dia yg ambil saya di Komtar bawa pergi ke airport, ceritanya mula-mula saya taknak susahkan dia saya dah naik bas nak tuju ke airport dari Jeti Ferri di Georgetown, tapi Amzar cakap jangan nanti berejam dan lambat sampai ke airport.

orang-baik-selalu-pergi-awal-insan-sangat-berdikari

Dia suruh saya turun di Komtar dan dia akan pickup saya dan bawa saya ke airport supaya lebih cepat sampai😭
saya tanya “takpa ke Azrul? abg taknak susahkan Azrul”
Azrul jawab “takpa bang, macam2 mana pun boleh”.

Lepas kami dah pickup kereta di airport, Azrul ajak saya solat maghrib dulu di masjid dekat dengan Airport, sebab lepas tu kami nak lepak borak-borak, dia takut Ya Allah, tak sempat nak solat nanti, Ya Allah saya bersaksi atas keimanan Azrul!!!😭.

Al-Fatihah. Mohon semua sahabat hadiahkan Al-fatihah dan Doa buat Insan yg sangat baik ini🤲 Will be missing you Azrul Amzar💕
Takziah buat keluarga Azrul Amzar, saya pasti Azrul adalah anak kebanggaan keluarga😭. Credit Tuah Zainal.

Tonton Video Di Bawah Ini Sampai Habis

Power la dik

Posted by Fingo on Isnin, 17 Februari 2020

Register disini>> Join Now ,Selepas Join download Apps Fingo