Klusterr Prmatang, 16 org kluarga Myra P0S1TIF ibuu K0RBAN ke286!

Kulim : Seorang pesakit C0V1D19 menceritakan kembali apa yang berlaku kepada 16 orang dalam keluarganya setelah disahkan P0SITIF C0V1D19.

Myra Jijie melalui laman facebook memuat naik kisah pilu ini bila mana dirinya bersama suami, ibu, kakak abang serta anak anak saudaranya yang paling kecil berusia 4 bulan juga disahkan P0SITIF.

Paling menyedihkan dalam hidupnya dan juga keluarga bila ibunya yang berusia 62 tahun juga P0SITIF, disahkan selepas beberpa hari sakit.

Pada 22 Okt 20 ibunya dimasukkan keHospital KPJ akibat bengkak kaki dan menerima rawatan setelah 3 hari dirawat ibunya dipindahkan ke wad biasa dan menjalani swab dan kuarantin disebabkan ada kes namun selepas itu sakit ibunya menyerang kembali dan dimasukan ke ICU pada 27 Okt.

Pada 30 Okt Ibunya sudah k0ma hanya tuhan sahaja yang tahu persaaan dirinya bersama sama adik beradik lain bila memikirkan ibu tersayang yang sempat sambut ulang tahun kelahiran ke 62 di Hospital pada 26 Okt sehari sebelum dia dimasukan ke ICU.

Pada 31 Okt ibunya disahkan P0sitif maka seleuruh keluarga terpaksa menjalani swab termasuk anak saudaranya yang berusia 4 bulan seramai 16 orang ahli keluarga Myra disahkan P0S1TIF dan terpaksa dirawat di Hospital Kulim.

Apa yang ditakuti Myra telah berlaku ibunya sudah tidak kuat untuk tempuhi semua ini ibunya disahkan men1nggal dunia pada 08 Nov 20 dan menjadi k0rban ke 286 C0V1D19 dinegara kita.

Ibu Myra disahkan meninggal dunia di Hospital Pulau Pinang, hancur luluh hati Myra dan keluarga terpaksa berpisah dengan Ibu buat selamanya sudahlah tidak dapat jumpa buat kali terakhir kerana mereka juga dalam tempoh Kuarantin akibat sakit yang sama.

Jenazah ibu Myra selamat disemadikan oleh pihak KKM dan tidak dibenarkan sesiapa pun mendekati semasa pengkebumian ini procdure biasa kematian akibat C0V1D19.

Setelah kehilangan ibu tersayang akibat pandemik ini Myra kini gigih untuk kuat melawan agar dirinya serta seluruh kelurganya seramai 15 orang lagi segera pulih dari pandemik ini yang mengorbankan ibu tersayang.

Setelah hampir 20 hari dirawat dan bermacam macam dugaan yang Myra serta keluarga tempuhi keluarga mereka kini disahkan bebas C0V1D 19.

Myra dijangkan akan keluar wad hari ini 21 November 2020, kisah ini ditulis semalam yang dikongsi dilaman faceooknya Myra Jijie disana anda boleh membaca lebih detil lagi perkongsian Myra dan keluarga sebagai pesakit C0V1D19.

Sama sama kita doakan agar roh ibu Myra tenang disana yang maha esa lebih sayang dirinya, jaga diri kita semua dari Peandemik ini. Al fathah. Credit fb Myra Jijie.