Hanya 7bulan bersama, detik piluu seorg istri pengantin baru!

Kuantan :Hanya 7bulan bersama, detik piluu seorg istri pengantin baru! Ikatan perkahwinan baru masuk bulan yang ke tujuh buat pasangan Ahmad Faizal dan Isterinya Dalila Zolkofli namun dibulan ke tujuh itulah dugaan besar buat isteri apabila suami tersayang terlibat kemalangan dan kembali pada pencipta.

Mengimbas kembali tanggal 10 Julai 2020, Dalila menceritkan kembali bagaimana arwah suaminya boleh terlibat kemalangan dan menghembuskan nafas terakhir diHospital Tengku Ampuan Afzan.

Mengikut Dalila suami nya begitu teruja untuk membeli sebuah motosikal jenis Yamaha R15 untuk digunakan berulang alik kerja memandangkan motosikal lamanya telah rosak.

hanya-7bulan-bersama-detik-piluu-seorg-istri-pengantin-baru

Namun suami meminta pendapat dirinya sama ada sesuai atau tidak motosikal tersebut dengan dirinya, namun bagi Dalila dia tidak pernah membantah hasrat arwah suaminya itu memandangkan motosikal tersebut adalah minat suaminya semenjak belum kahwin lagi.

Oleh yang demikian suami dan dia telah membuat keputusan untuk membeli motosikal tersebut dari seorang kenalan suami segala urusan jual beli dan pindah milik telah selesai suami dia amat teruja untuk menunggang motosikal terbabit untuk pulang kerumah diekori oleh isterinya memandu kereta.

Didalam perjalanan itu dia merakam setiap detik suami menunggang motosikal R15 yang baru dibelinya itu dengan penuh keterujaan,namun suami hanya menunggang perlahan diekori dirinya dengan kereta.

hanya-7bulan-bersama-detik-piluu-seorg-istri-pengantin-baru

Namun diperjalanan itu setiba disuatu tempat jalan jem yang mana dia tidak dapat dengan jelas suami yang menunggang motosikal dihadapan akibat jalan yang agak sesak.

Disitu lah dia terpisah dengan suami sehingga lah dia terlihat satu kemalangan namun dalam hati mengharapkan orang lain yang terlibat namun kenyataannya meleset bilamana mangsa kemalangan tersebut adalah suaminya.

Hancur luluh hati isteri melihat suami tersayang terbaring dijalan dalam keadaan berlumur dar4h sebelum dihantar ke HTAA Kuantan, setelah bertarung nyawa ketika dirawat dia pergi jua.

hanya-7bulan-bersama-detik-piluu-seorg-istri-pengantin-baru

Arwah suami dan dirinya berpeluang menunaikan ibadat Umrah pada bulan febuari lalu sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan.

Ketika menunaikan umrah itu arwah dapat menyempurnakan semua keinginannya semasa disana ” Cemburu dengan Faizal. Waktu umrah dia berpeluang buat semua perkara yang tak semua orang Allah rezekikan untuk buat.

Dapat cium hajaratul aswad, dapat solat di hijr ismail dengan mudah, dapat masuk raudah berkali-kali dan dapat solat dekat dengan imam dalam Raudah. Malah dia ada cerita, masa solat Jumaat depan Kaabah dalam keadaan panas terik, Allah izin orang sebelah dia tetiba berdiri dengar khutbah dari awal sampai habis, bayang-bayang orang tu lindung dia dari panas matahari.

Hanya orang yang istimewa di sisi Allah saja boleh dapat semua tu..
Masa umrah dia nampak sangat bersungguh buat yang terbaik. Adik kata waktu malam dia selalu hilang takda dalam bilik. Pastu gayanya macam dah pernah ke sana, macam cekap ja nak ke tempat-tempat istimewa tumpuan jutaan orang tu.

Sejak dari tu suami selalu cakap, dia ni bukan biasa-biasa, nampak ja biasa sebab humble sangat, tapi di sisi Allah mesti dia istimewa.
And yes, bila tengok cara pemergiannya, betapa ramainya orang sangat sayang dia, memang rasa dia insan terpilih.. Kalau kita yang sikit kasih sayang ni pun sayang dia, Allah yang Maha Penyayang apatah lagi.

Semoga Dalila terus tabah nyata arwah suaminya seorang insan yang sangat mulia, sangat penyayang, bertanggung jawab kepada dirinya dan seluruh keluarga dia insan yang sangat baik, insan yang baik Allah sayang moga rohnya tenang disana. Al fatihah.

Tonton Video Di Bawah Ini Sampai Habis

Power la dik

Posted by Fingo on Isnin, 17 Februari 2020

Register disini>> Join Now ,Selepas Join download Apps Fingo