Cepat syg prgi tinggalkn kami, ” Akbt kcuaian org lain syg jdi mgsa ” (5Gmbr)

Sibu : Seorang anggota polis IPD Sibu men1nggal dunia setelah terkena temb4kan dari rakan serumah dikep4la dalam kejadian di Lorong Permai Timur Sibu Sarawak.

M4ngsa Nor Halim Tumiran,24, yang baru sebulan bertugas diUnit URB Ibu Pejabat Polis Sibu itu disahkan men1nggal dunia diruang tamu rumahnya akibat keceder4an p4rah dikepala.

Mengikut saksi yang juga rakan serumah yang dikenali dengan nama Muhamad Amirulizwan Sulaiman,21, ketika kejadian m4ngsa sedang bermain video game diruang tamu rumah mereka dan dia dihadapan rumah sedang mencucui motosikal.

Pada ketika itu salah seorang rakan serumah yang baru keluar dari bilik mengacukan pist0l kepunyaannya kepada arwah dengan niat bergurau, tiba tiba pistol tersebut melutup dan tertemb4k m4ngsa yang sedang asyik bermain video game.

Svspek yang memeng4ng pistol tadi bernama Nur Alif Mazlan,28, merupakn rakan serumah m4ngsa, punca sebenar kejadian kini dalam siasatan pihak berkuasa IPD Sibu.

Apa yang berlaku sungguh memilukan memandangkan arw4h Nor Halim baru sebulan bertugas disana selepas 6bulan lalu menamatkan latihan asas konstabel.

Arw4h berasal dari Termeloh pahang, gambar gambar kenangan bersama keluarga semasa baru menamatkan latihan masih teguh diwall facebook tak sangka kini dia pergi selamanya.

Arw4h begitu teruja untuk bertugas sebagai seorang anggota polis dan memuat naik status dilaman sosialnya yang dia selamat mengambil dua dos v4ksin seperti yang diwajibkan kerajaan untuk setiap frontliner bagi memastikan mereka selamat dan bebas dari gejala C0V1D19.

Gurauannya yang raya tahun ini yang dia tidak akan beraya dimana mana sama ada rumahnya atau rumah keluarga isterinya rupanya petanda yang dia akan pergi buat selamanya.

Semoga Pun Fitrah dan seluruh keluarga tabah dengan apa yang berlaku yang maha esa lebih sayangkan arw4h suaminya moga dia kuat demi anak tunggal mereka.Al fatihah.