Bubur nasi utk adk demaam,” masakn trakhir ibuu sblum kmalngan” (4Gmbr)

Johor Bharu : Sebak dan pilu apa yang berlaku namun itu lah ketentuan yang maha esa kasihnya ibu pada anak anak hingga akhir hayatnya dia menjalankan tanggungjawanya.

Seorang wanita memuat naik kisah sedih mengenai apa yang menimpa keluarganya bila mana ibunya Salmah Kadir men1nggal dunia setelah terlibat kem4langan semasa dalam perjalanan kedai.

Mengikut anak perempuanya Puan Ila Syaziela melalui page Facebook Masak Apa Tak Jadi dia memaklumkan arwah ibunya Puan Salmah sempat memasak bubur nasi buat adiknya yang sedang demam tidak disangka itulah masakan terakhir arw4h ibunya.

Porkongsian tersebut dikongsi lebih 400 orang serta 25K ucapan takziah buat arw4h ibu kepada Ila Syaziela, apa yang dikongsinya amat menyentuh hati dan amat sedih tidak disangka itulah tugasan terakhir seorang ibu buat anak tersayang sebelum pergi dijemput il4hi.

Melalui laman facebook menantunya Yaya adya dia juga amat terkejut permergian ibu mertua tercinta yang disifatkan seorang ibu mertua yang amat memahami anak anak dan menantu, mereka selalu berkumpul makan makan bersama serta meraikan berbagai majlis seperti hari jadi bersama keluarga tercinta.

Kini tiada lagi ibu tersayang buat Ila Syaziela dan ibu mertua buat Yaya adya jenazah ibunya kini berada di Hospital untuk tindakan lanjut mengikut Ila Syazila jenazah akan melalui saringan C0V1D19 sebelum dibawa pulang untuk disemadikan urusan tersebut dijangka selesai selewat lewat petang ini.

Punca sebenar kejadian yang menimpa ibu keluarga ini kini dalam siasatan pihak berwajib semoga mereka semua tabah atas permergian ibu tercinta kasihnya ibu pada anak anak hingga akhir hayatnya . Al fatihah. Credit Ila Syaziela, Yaya Adya, MATJ.