Bina Masjid Balawi cita citanya, masjid siap Habib pulang utk selamanya (5gmbr)

Aceh : Seorang lagi ulama meninggal dunia, Habib Muhammad bin Ahmad Alattas, 79, tahun menghembus nafas terakhir awal pagi tadi.

Ramai yang terkejut dan sedih permergian mengejut Al Habib Muhammad bila mana Masjid Balawi baru siap dibina dan mereka dalam kegembiran bila tersergam indah Masjid tersebut hasil usaha dan kerja keras Al Habib kini dia pergi selamanya.

Melalui penulisan seorang pelayar media sosial yang amat rapat dengan Habib iaitu Nyak Debby Luthfyana dia meluahkan rasa pilu permergian Habib.

“Selamat tinggal Habib Muhammad bin Ahmad Alattas, Semoga Allah melipatgandakan semua kebaikannya dan dia ditempatkan di tempat yang tinggi di syurga bersama kekasihnya Sayyiduna Rasulullah Saw, Alfatihah.

Habib Ahmad pernah berkata kepada Habib Fahmi Masjid Balawi adalah tujuan terakhir saya, setelah itu saya pulang” 😭😭😭, Selamat tinggal Habib .

Allah telah menganugerahkan cita-cita terakhir Habib, Dari semalam di lidah Habib selalu berkata “Saya ingin bertemu dengan Rasulullah” Dan sekarang Habib telah bertemu dengan Allah dengan yang maha esa yang sangat Habib sayangi.

Doakan kami dengan keberkatan masjid Ba’lawi yang Hbaib bina, Allah akan memanggil kami kemudian berhari-hari bersama Husnul Khatimah dan Habib dapat bertemu dengan Nabi Muhammad SAW .

Pada awal hari Masjid Ba’alwi dirasmikan, menerima maklumat sebentar tadi pada pukul 00.00 WIB Habib pulang untuk bertemu kekasihnya 😭😭😭.

Al Habib Muhammad Bin Achmad Alatas dilahirkan pada hari Ahad malam Isnin 18 akhir Rabiul 1361 Hijriyah / 03 Mai 1942 di Dusun Jeruk, Desa Pucok Alue Dua, Kabupaten Simpang Ulim, Kabupaten Aceh Timur, Provinsi Aceh.

Kini kita kehilangan lagi seorang Ulama yang hebat seperti Habib seorang insan yang penuh dengan ilmu dan cita cita. Alfatihah.