Bby Nadhif K0RBAN trmuda , brsama Ayh dan 1bunya (6gmbr)

Jakarta : Sebuah keluarga terdiri pasangan suami isteri, dua orang anak serta ibu dikhuatiri maut selepas pesawat Sriwijaya yang dinaiki mereka terhemp4s di perairan Pulau Laki di Kepulauan Seribu.

perkara itu dimaklumkan oleh ahli keluarga Rizki Wahyudi iaitu Rizky Kurniawan yang ketika ini masih menunggu maklumat terkini berhubung nahas tersebut.

Seperti tidak percaya Rizki dan keluarganya terlibat dalam n4has tersebut.

Saya baru sahaja berjumpa dengan Rizki iaitu sehari sebelum dia dan keluarganya menaiki pesawat tersebut, katanya.

Rizky menceritakan bahawa Rizki pernah mengajaknya datang ke Pontianak untuk menikmati pesta durian bersama keluarganya.

Dia mengajak saya serta keluarga untuk datang ke rumah ibunya untuk makan buah durian memandangkan ketika ini adalah musim buah durian.

Saya sangat sedih dengan apa yang berlaku dan berharap semua urusan dapat diselesaikan segera, ujarnya.

Rizki Wahyudi bersama ibu Rosi Wahyuni, isterinya Indah Halimah Putri dan anak lelakinya Arkana Nadhif yang berusia tiga bulan antara mereka yang berada di dalam pesawat m4lang itu.

Sri Rahayu, 38, sepupu Rizki Wahyudi menceritakan semasa keluarga tersebut berada di Jakarta, Rizky dan empat keluarganya menginap di hotel kawasan Slipi.

Jarak perjalanan dari Bekasi cukup jauh, jadi dirinya tak sempat bertemu dengan Rizky serta keluarganya sehingga dirinya menghubungi melalui panggilan video call.

Saya video call dia hampir sekitar setengah jam disebabkan saya tidak dapat ke hotel tempatmereka menginap dikawasan Slipi disebabkan saya tinggal di Bekasi hendak ke Slipi itu jauh untuk melawat mereka, cerita Ayu.

Ayu bercerita semasa panggilan itu, Rizky sempat menyampaikan permohonan maaf kepadanya kerana tak sempat untuk bertemu diri secara bersemuka.

Dirinya tak menyangka pesawat yang dinaiki keluarga terbabit mengalami musibah dan perbualannya dengan Rizky menjadi yang terakhir kalinya buat mereka.

Saya mendengar berita pilu ini melalui siaran TV. ternyata ada pesawat ke Pontianak yang jatuh kelaut katanya , saya sama anak saya coba cari di google nama nama keluarga dan berjumpa kelima lima mangsa menjadi korban tragedi itu ungkapnya.

Rapin, 40, adik bungsu Rosi Wahyun ibu Rizki Wahyudi turut menceritakan, pesan Puan Rosi sebelum kejadian pesawat tersebut jatuh.

Ketika itu, kakaknya Rosi sempat menyebutkan tidak akan pulang lagi ke Bangka dan ingin tinggal selamanya di Kalimantan bersama Rizki.

Rapin ingat kata kakaknya Rosi dia juga berpesan jika nanti ia meninggal dirinya ingin jenazahnya dikuburkan di Kalimantan saja.

Sekarang kata-kata itu benar benar berlaku , kakak Rosi pernah beritahu tidak akan pulang lagi ke Bangka akan tinggal di sana selamanya,’ katanya.

Walaupun dia meninggal dia tak ingin dibawa pulang ke Bangka, diminta dikuburkan di Kalimantan saja, Baru sekarang ada benarnya dengan kata-kata kakaknya itu,ceritanya lagi. Al fatihah.