Ayh x dapat diselamatkn, ” Prgi juaa slepas 2 mggu kesan C0V1D19 ” (5Gmbr)

Serdang : Anak mana yang tidak sedih tidak dapat bersama ayah tersayang disisi disaat dia sakit dan menghembuskan nafas terakhir, namun ini lah hakikat yang terpaksa diterima Azlan Typewriter dan adiknya.

Namun mengikut info terbaru adiknya yang dikenali dengan nama Yaya Nadiah ayahnya meninggal kesan dari C0V1D19 namun setelah ujian swab dijalankan arw4h ayahnya telah sembuh dari C0V1D19 dan kesan dari V1rus tersebut menyebabkan org4n dalamannya gagal berfungsi menyebabkan ayahnya gagal disel4matkan.

Akhbar Kosmo melaporkan Penyanyi Azlan Typewriter mendedahkan bapanya, Salehudin, 60-an kini berada dalam keadaan kritik4l dan sudah tiada harapan untuk sembuh selepas dijangkiti v1rus C0V1D19 sejak dua minggu lalu.

Jelas Azlan, bapanya kini ditempatkan di Hospital Serdang, Selangor, Sejak dimasukkan ke hospital pihak keluarga tidak dapat menghubungi bapanya, sebaliknya hanya menerima perkembangan kesihatan menerusi doktor yang merawat.

Menurut kata doktor, jika tidak hari ini (semalam) atau esok (hari ini) adalah hari terakhir ayah, Doktor memberitahu, ayah sudah tidak dapat diselamatkan kerada keadaannya yang kritik4l ditambah dengan pelbagai komplikasi penyakit lain.

Ayah memang ada masalah buah pinggang dan buat dialisis. Sudah kuasa Allah SWT, jika itu sudah tertulis perjalanannya saya kena reda. Sebagai anak pula, saya harus bersedia menerima kemungkinan itu.

Walaupun ayah tidak menjaga saya dari kecil kerana dibesarkan oleh bapa tiri, tetapi hubungan kami rapat, ujar Azlan ketika ditemui pada majlis Iftar Indigital Music semalam.

Tambah Azlan, dia sempat bertemu dengan bapanya kira-kira tiga minggu lalu dan itu adalah pertemuan terakhir mereka sebelum bapanya dimasukkan ke hospital dan kritikal selama dua minggu,

Memang keluarga langsung tidak dapat bercakap dengan ayah sejak dimasukkan ke hospital, Hanya doktor akan memberitahu perkembangan kesihatan ayah kepada ibu tiri, jelas Azlan.

Meskipun masih terkejut dengan berita tersebut, penyanyi lagu Jangan Khianati Aku itu tetap bersyukur kerana adiknya yang tinggal serumah dengan bapanya disahkan bebas daripada v1rus C0V1D19.

Selalu dengar orang terkena C0V1D19, tetapi apabila nampak depan mata sendiri dan yang dijangkiti itu adalah ahli keluarga memang perasaannya berbeza, Satu keajaiban adalah adik saya yang menjaga bapa dan tinggal serumah dengannya disahkan negatif.

Jadi, bagi saya virus C0V1D19 tidak boleh diramal, sesiapa sahaja boleh terkena. Saya sendiri mengambil langkah berjaga jaga dengan kerap melakukan ujian calitan dan setakat ini saya negatif,kata Azlan.

Dalam pada itu, Azlan yang kini sibuk dengan perniagaan baju Melayu sempena Ramadan menasihatkan orang ramai untuk lebih menjaga kesihatan diri.

Sejak ada C0V1D19, saya kini lebih banyak minum air panas berbanding air sejuk mengikut saranan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), Saya pula berjumpa dengan ramai orang, jadi memang harus lebih berjaga-jaga kerana C0V1D19 tidak mengenal mangsa, ujar Azlan.

Semoga Azlan dan adiknya tabah permergian ayah tersayang. Al fatihah.