Ajaal sijelita, ” Niat utk selamatkn kucing namun dia trkorban” (5Gmbr)

Kota Bahru : Seorang wanita meninggal dunia bila motosikal yang ditunggang jenis Honda Spacy terlibat kemalangan pada pukul 10.15 malam tadi di Jambatan Pulau Melaka Kota Bahru ketika itu cuaca hujan.

M4ngsa Nurfurhana Ramli,29, tahun meninggal dunia ditempat kejadian bila dia dirempuh sebuah kereta jenis Nissan Xtrail dari arah bertentangan gagal mengelak m4ngsa yang ketika itu terjatuh dijalan.

Mengikut sumber m4ngsa mengelak seekor kucing yang melintas jalan menyebabkan motosikal yang ditunggangnya hilang kawalan lalu terjatuh dan dirempvh Nissan Xtrail tadi yang gagal mengelak akibat jarak yang dekat.

Ketika kejadian m4ngsa diperjalanan pulang kerumah dari tempat kerjanya di Aeon Mall Kota Bahru, apa yang paling memilukan arwah baru menyambut ulangtahun perkahwinan yang ke 1 tahun march lalu.

Apa yang berlaku mengejutkan insan insan yang mengenali arw4h yang lebih mesra dengan panggilan Ana Ramli, dia dijemput ilahi dihari jumaat yang mulia disaat otw pulang dari berkerja tidak disangka aj4lnya dijalan.

Moga suaminya yang bernama Azim tabah dengan apa yang berlaku yang maha esa lebih sayangkan arwah isteri dibulan mulia 11 ramadan dia pergin dijemput ilahi.

Pemandu Nissan Xtrail seorang lelaki yang berumur 34 tahun tidak mengalami kecederaan cuma SUV miliknya hanya rosak dihadapan impak rempuhan.

Punca sebenar kejadian kini disiasat oleh pihak berwajib, semoga suami dan keluarga arwah tabah yang maha esa lebih sayangkannya disebabkan mengelak dengan niat untuk menyelamatkan seekor kucing dari terlanggar dia menjadi korban. Al fatihah.